קטגוריות
כללי

2022-08-01

מה שהופך את הגיהנום לגיהנום הוא חוסר המודעות לכך שמדובר בגיהנום, כמו גם הסירוב לקבל זאת במידה ונתקלים בראיות ברורות; מכאן נובעת כל הרדיפה הנואשת אחרי הנאות רגעיות ובלתי-מספקות, שעל כל אחת מהן משלמים בימים ושנים של סבל. ולכן, כשהשטן רוצה לעשות חסד אמיתי עם אחד מאסיריו, הוא מגלה לו את האמת המלאה על מצבו באופן שאי אפשר להכחיש; ולשלווה האדירה שיורדת על מי שזכה להתגלות הזו קוראים, בהיעדר מילה מוצלחת יותר, גן עדן.

What makes hell hell is the unawareness of the fact that it is hell, as well as the refusal to accept this fact in the face of clear evidence; this is the source of all the desperate chasing after momentary, unsatisfying pleasures, each of which must be paid for with days or years of suffering. Therefore, when the devil want to show real compassion to one of his prisoners, he reveals the whole truth about the prisoner's situation in a manner that cannot be denied or evaded; and the immense serenity that descends on whomever has had the fortune to receive this revelation is called, for lack of a better word, heaven.

6 replies on “2022-08-01”

מצד שני יכול להיות שהוא שם ולא מבין את זה, בדיוק כי המושגים שלו לא מזהים את המקום. אולי זה חלק מהדבר שעליו כתבתי כאן. שאלה גדולה שאני לא מתיימר לענות עליה כרגע. אבל אני יודע שיש לא מעט אנשים שמנסים להחזיק באיזו "שמחת חיים" שתלויה לקיומה בהתעלמות מכל הבעיות בעולם ובמיוחד בהתעלמות מכך שאנשים אחרים סובלים ברגע זה ממש שבו הנהנתן חוגג. ובעיניי זו שמחה כוזבת לגמרי, גם אם מי שמרגיש אותה בטוח שהיא אמיתית.

Liked by 1 person

אני לא מתנגד כלל לתפיסת העולם של התעלמות מוחלטת, חיים בתוך הכחשה מלאה, ורק כשיש משבר מתעוררים לרגע. אני חושב, שבני אדם רבים מעדיפים כך את חייהם. רבים מעדיפים שיש מנהיג שקובע ודואג, ובני אדם הינם חיות עדר, כולל האינדווידואליסטים ביותר, כי גם הם מכחישים את מציאות החיים הקשה בבריחה לעולם סובייקטיבי לגמרי. חז"ל אמרו: מרבה דעת מרבה מכואב. והכדור האדום אינו רצוי לכל אחד. פסימיסט כמו קוהלת בלית ברירה בהסינו שתוצאת הפסימיזם שלו הוא מוות, חוזר אחר כבוד לאלוהים: קבלת פרק יב, פסוק 13 – סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע; אֶת־הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת־מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי־זֶה כָּל־הָאָדָם׃ 14 כִּי אֶת־כָּל־מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט עַל כָּל־נֶעְלָם; אִם־טוֹב וְאִם־רָע׃

Liked by 1 person

כתיבת תגובה